29.6.12

vluchteling zijn

Wij zijn vandaag in Den Haag geweest in the Humanity House waar wij na ons 'experience' een opdracht kregen om een kort dagboek te schrijven. Ik wilde hem niet oplezen, maar ik wil hem wel hier laten zien :)

Lieve dagboek,

Ik zit momenteel in de gymzaal van onze stad. Gisteren zat ik nog in mijn kamer toen mijn moeder naar boven rende en zei dat wij moesten vluchten. Ik hoorde door mijn harde muziek heen niet dat de luchtalarm afging en dat mensen aan het gillen waren. Ik liet alles achter en rende met mijn zusje hand in hand de straat op, tot de hoge hotel in het centrum. Wij moesten de trap nemen, omdat de lift te gevaarlijk was. Uiteindelijk konden wij rusten en ik ging naast het raam zitten. Ik zag het water onze kant op komen, veel spullen meeslepend. Ons huis was al verdwenen. Mijn moeder haalde mij net op tijd bij het raam weg, nog voordat ik begon te huilen. Een uur later mochten wij weer naar buiten kijken, dus ik haalde diep adem en liep naar het raam. Ik zag mensen op de dak zitten van een huis die nog boven water was en even later nog meer mensen. Iedereen was geschrokken en veel mensen waren gewond. Met al hun gezichten viel ik in slaap in de grote gymzaal van de fitness centrum. Ik weet niet wat er nu gaat gebeuren, maar ik weet dat wij geluk hadden. Alles komt goed. Hoop ik.


No comments:

Post a Comment